کارهایی که پس از تاسیس یک شرکت انجام می گیرد!
چـقـدر مفـید بـود ؟

پس از ثبت شرکت و اخذ مجوز برای تاسیس یک شرکت ممکن است بسته به فعالیت و زمینه کاری شرکت نیاز به مجوز ها و یا گواهینامه های دیگری برای انجام امور شرکت پیدا کنیم. مثلا لازم باشد برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنیم و یا یک علامت تجاری را به نام شرکت و یا شخص ثبت کنیم، که هر یک دارای هزینه های مجزا می باشند مثلا هزینه کارت بازرگانی ربطی به هزینه ثبت برند ندارد و برای هریک باید جداگانه برآورد هزینه کرد.
ثبت برند و ثبت علامت تجاری اهمیت بسیاری پیدا کرده است در نتیجه متقاضیان آن روز به روز افزایش می یابد. به منظوراطلاع بیشتر متقاضیان در این زمینه بصورت جامع ولی ساده مراحل ثبت برند در ۷ مرحله بیان می شود.
برند کلمه ای لاتین است که معنی آن، نشان و علامت است، در واقع علامت اختصاری است که شرکت یا شخص برای محصول و یا خدمات خود در نظر می گیرد .
در حقیقت با برند و علامت تجاری یک شرکت شناخته می شود. ثبت برند اولین اقدام پس از ثبت شرکت می باشد. اشکال، کلمات، حروف، عکس، رنگی که برای شناسایی کالا استفاده می شود علامت تجاری محسوب می شود.

مراحل ثبت برند

۱- مشاوره رایگان با مشاوران موسسه ثبت بینش در زمینه ثبت برند و مدارک لازم جهت این کار و مدت زمان انجام این پروسه و هزینه تا برند به ثبت برسد. در ابتدا باید علامت اختصاری انتخاب شود سپس اقدام به انتخاب یک کلمه مناسب، تصویر و یا شکل زیبا و یا ترکیبی از هر دو نمایید. برند باید به شکلی باشد که به راحتی ذهن مخاطبین ماندگار شود که در همین مورد نیز می توانید از تجربه و تخصص کارشناسان بینش ثبت بهره مند شوید.

۲- مرحله بعد استعلام تکراری نبودن برندی است که قصد ثبت آن را دارید زیرا در صورتیکه کوچکترین شباهتی بین برند مد نظر شما و برند ثبت شده وجود داشته باشد، اظهارنامه علامت تجاری شما رد خواهد شد.

ما توصیه اکید داریم که این مرحله را کاملاً جدی بگیرید. و قبل از اقدام به ثبت برند، علامت مورد نظر را استعلام کنیم تا درصد موفقیت مان در این کار بیشتر شود.

۳- تهیه مدارک لازم برای ثبت برند که در مطالب بعدی شرح داده خواهد شد

۴- ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی و ورود به قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری مرحله بعدی می باشد که پس از تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری و بارگذاری مدارکی همچون کپی شناسنامه ، کارت ملی، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (در صورتیکه قصد ثبت برند لاتین را دارید) و نمونه برند خود با سایز ۶ × ۶ cm و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه ای نمایش داده می شود که آن را پرینت گرفته و به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنید و تاییدیه اطلاعات وارد شده در سامانه را انجام می دهید و از دفترخانه گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت می کنید. با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری ورمز عبور دریافت می نمایید که برای پیگیری های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.
۵- سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما را بررسی می کنند ودر صورت فاقد نقص بودن و تایید، پیامکی به شما ارسال می شود جهت پرداخت هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول.
۶- پس از واریز هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول وانتشار آن و گذشت ۳۰ روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول، باید هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری و هزینه حق الثبت را پرداخت نمایید
۷- آخرین مرحله ثبت برند آن است که با کپی برابر اصل مدارکی که در مرحله تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی تکمیل کرده و ارسال نموده اید و نسخه روزنامه رسمی هر دو مرحله به مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید و سند برند خود را دریافت نمایید.

هزینه های ثبت برند بسته به تعداد طبقه ای که برای ثبت برند انتخاب می کنید و با توجه به اینکه تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی و یا حقوقی را دارید، متغیر خواهد بود.


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *