حضور در شبکه های اجتماعی و مزایای آن
۵ امتیاز ۱ رای

امروزه روش‌هایی برای حضور در دنیای دیجیتال وجود دارد از آن جمله : فهرست کسب ‌و کار محلی ،  شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه . در ذیل بیشتر با راه‌ های حضور آنلاین آشنا خواهیم شد .

فهرست‌های کسب ‌و کار محلی :

ثبت اطلاعات برند مشتری دریکی از فهرست‌های آنلاین در صورتی می ‌تواند گزینه خوبی برای حضور آنلاین فرد باشد که خدمات و محصولات کسب‌ و کار وی فقط برای یک منطقه محدود جغرافیایی عرضه ‌شود . در چنین حالتی مشتریان برای دریافت این خدمات باید به ‌صورت حضوری به کسب ‌وکار فرد مراجعه نمایند  مثل سوپرمارکت‌ ها ،  آرایشگاه‌ ها ،  مزون ‌ها و خدمات لوله‌ کشی .

امروز مردم از اپلیکیشن ‌های ایرانی یا گوگل برای یافتن محل کسب ‌وکار مورد نظرشان بهره می گیرند .  از آنجایی که فرهنگ جست ‌وجو در فهرست‌های آنلاین ، در مردم ایجاد شده است ،  بهتر است برای رونق کسب ‌وکار ، از این مدل حضور آنلاین بهره‌ گرفته شود. به همین دلیل هر روز افراد بیشتر در دوره دیجیتال مارکتینگ شرکت می کنند.

فهرست‌های محلی :

ارائه اطلاعات کسب‌ و کارهای محلی ، وظیفه اصلی این  فهرست‌ها است .  فهرست کسب‌وکار محلی را می توان این گونه تعریف نمود :  صفحه ای آنلاین می باشد که نام تجاری ،  آدرس ،  شماره تلفن ،  لینک وب‌ سایت ،  ساعت کاری ،  تصاویر خدمات و محصولات ،  محل جغرافیایی روی نقشه و سایر جزئیات کسب‌ و کار را در معرض دید کاربران اینترنت قرار می ‌دهد . شرایط لازم کسب ‌و کار برای حضور در این فهرست‌ ها عبارتند از :

۱-  دارا بودن نام تجاری (برند) .

۲-  داشتند یک شماره تلفن محلی با کد شهر محل اقامت .

۳-  ارائه آدرس جغرافیایی دقیق و قابل مراجعه .

۴-  در اختیار داشتن راه‌های ارتباط و تماس حضوری با مشتریان .

  مزایای استفاده از فهرست‌های محلی :

مهم‌ترین مزایای استفاده از فهرست‌های محلی را می تواند اینگونه عنوان نمود :

  • رایگان و آسان بودن راه ‌اندازی و مدیریت آن‌ها .
  • توانایی مدیریت و به‌ روزرسانی و ایجاد تغییرات مورد نیاز در فهرست خود .
  • امکان ثبت شدن نظرات میلیون‌ها کاربر از خدمات/محصولات .
  • ایجاد و افزایش رقابت  در بین کسب ‌و کارهای محلی .

شبکه ‌های اجتماعی :

از جمله مزایای شبکه‌های آنلاین یا رسانه‌های اجتماعی ، امکان برقراری ارتباط ،  تعامل ،  اشتراک ‌گذاری و تبادل اطلاعات است .  این شبکه ‌های اجتماعی ابزاری فوق العاده سودمند برای امکان تماس مستقیم با مشتریان احتمالی ،  اشتراک ‌گذاری اطلاعات کسب ‌و کار ،  آگاهی از درخواست مشتریان ،  ایجاد اعتماد و جذب هرچه بیشتر مخاطبان خواهد بود .

garshadmacom irnab ir حضور در شبکه های اجتماعی و مزایای آن

حضور در شبکه‌های اجتماعی :

شبکه‌ های اجتماعی می توانند فرصت بی‌ نظیری برای دیده شدن کسب ‌وکار فراد را  فراهم نمایند . مهمترین آنها عبارتند از اینستاگرام ،  تلگرام ،  لینکدین ،  توئیتر ،  گوگل ‌پلاس ،  فیس بوک ،  یوتیوب ،  پینترست و …  .  سود بردن از مزایای این شبکه‌ها بدون حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی ،  ممکن نیست . پس لازم است افراد یک صفحه در شبکه‌ های اجتماعی مورد نظر خود ایجاد نمایند و اطلاعات مربوط به کسب ‌وکار، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارند .

  

 مهم ترین مراحل حضور در شبکه اجتماعی

مشخص کردن هدف : با حضور در هر یک از شبکه‌های اجتماعی باید مشخص شود که به چه موفقیتی باید رسید ؟ پاسخ به این پرسش‌ می‌ تواند نوع شبکه‌ اجتماعی و استراتژی تولید محتوا برای هرکدام را تبیین کند .

ثبت پروفایل و صفحه کسب ‌و کار :

گام دوم ، باز کردن صفحه‌ای در رسانه اجتماعی مدنظر برای کسب‌ وکار خود است .  احتمالاً برای ایجاد صفحه در هر شبکه اجتماعی لازم است اطلاعات کلی در مورد کسب ‌وکار ،  نحوه تماس با آن ،  لوگو و تصاویری از کسب ‌و کار را به اشتراک گذاشته شود .  محتوای صفحه اجتماعی از طریق موتورهای جست ‌وجو نیز قابل‌ دسترسی است و باید سعی شود محتوا کیفیتی مطلوب داشته باشد .

تولید محتوا :

در تولید محتوا ،  باید به افزایش آگاهی مردم درباره کسب‌ وکار توجه شود  .  این کار کمک خواهد نمود تا از مخاطبان بازخورد گرفته شود  و حرکت بعدی در رسانه‌های اجتماعی را برنامه ‌ریزی گردد .

 

اطلاع‌ رسانی و جذب مخاطب :

می توان گفت از بهترین راه‌ ها برای جذب مخاطب به صفحه کسب ‌وکار در شبکه‌ های اجتماعی ،  دعوت از دوستان ، خانواده و آشنایان خود است .  باید از دوستان خود خواست صفحات اجتماعی را با دیگران به اشتراک بگذارند تا رایگان برای اطلاع‌رسانی شود .

مزایای شبکه‌های اجتماعی برای حضور آنلاین

  • ارتباط مستقیم با مشتریان
  • افزایش آگاهی از برند
  • گسترش جامعه مخاطبان
  • وفاداری مردم نسبت به برند
  • جمع آوری سلیقه و اطلاعات مشتریان
  • بهبود رتبه بندی موتور های جستجو
  • بررسی فعالیت های رقبا
  • انتشار آسان و سریع محتوا

در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم به صورت حرفه ای با فیلم آموزش دیجیتال مارکتینگ این مبحث را یاد بگیرید.

 

انواع راهکارهای حضور از طریق موبایل :

از جمله راه‌ های حضور آنلاین از طریق موبایل می توان به راه ‌اندازی وب ‌سایت‌های بهینه ‌سازی شده برای موبایل ،  اپلیکیشن ‌ها ،  شبکه ‌های اجتماعی مختص موبایل اشاره نمود  .

 

 سرمایه گذاری بر روی اپلیکیشن‌ های موبایل :

اپلیکیشن ها قادرند کاربردی خاص را فراهم ‌کنند که در مرورگر وب ‌سایت به ‌آسانی انجام پذیر نیست .  گفتنی است رشد بیشتر فروش با استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاه آنلاین نسبت به رشد فروش با استفاده از وب ‌سایت‌های فروشگاه آنلاین ،  حاکی از اهمیت توجه به اپلیکیشن‌ها برای بسیاری از کسب ‌وکارها می باشد .

 

مزایای استفاده از موبایل برای حضور آنلاین

  • توانایی دسترسی نزدیک به تعداد بیشتری از مخاطبین .
  • توانایی آگاهی بخشی سریع و راحت در مورد فعالیت‌های کسب‌وکار خود .
  • توانایی برقراری ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش اعتماد در آن‌ ها .
  • توانایی آنالیز دقیق در مورد نحوه ارتباط افراد با اپلیکیشن موبایل .
  • صرفه ‌جویی در زمان
  • امکان ارسال نوتیفیکیشن و جذب کاربران قدیمی .
  • ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب .
  • استفاده از GPS و اطلاعات مکانی مشتریان برای ارائه بهتر خدمات/محصولات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *